Így tudok segíteni neked

Ismerd meg szolgáltatásaimat!

Branding fotó Dr. Valentényi-Szilágyi Bernadett home staging szakemberről egy eladó lakés berendezése közben.

Miután kérted az ingyenes felfedező konzultációt ez a közös munka folyamata:

A home staging szolgáltatás folyamata.

Ezek közül a csomagok közül választhatsz:

Mentor csomag

Home staging tanácsadás

Segítek kitűnni csomag

Mentorcsomag + Styling + Enteriőrfotózás profi fotóssal + Marketinganyag összeállítása

Hozzuk ki a maximumot csomag

Emeljük új szintre ingatlanodat profitmaximalizálási céllal!

Töltsük meg élettel csomag

Üres, újépítésű, újszerű ingatlanok komplett felkészítése, bútorozása, stylingja, marketinganyaga

Branding fotó Dr. Valentényi-Szilágyi Bernadett home staging szakemberről egy eladó lakés berendezése közben.

Mikor érdemes velem dolgoznod?

  • Ha régóta árulod ingatlanod, de csak kudarcélményed van és új nézőpontra, módszerre van szükséged.
  • Tudatos eladóként nem szeretnéd elkótyavetyélni az ingatlanodat.
  • Kiadó ingatlanodat szeretnéd magasabb áron olyan bérlőnek odaadni, aki megbecsüli és értékeli az általad megteremtett értéket.
  • Ingatlanbefektetőként és ingatlanfejlesztőként nem tudsz mit kezdeni az üres lakásokkal, hogy azok minél hamarabb és magasabb áron elkeljenek.
  • Szeretnél ingatlanbefektetésbe fogni, de nem tudod, milyen szempontok szerint keress ideális ingatlant

Gyakori kérdések

Nem akarom rabolni az idődet, így máris előkészítettem a válaszokat a leginkább várható kérdéseidre!

A home staging és a lakberendezés egyáltalán nem ugyanaz, sőt. Míg a lakberendező konkrét ügyfélnek tervez, aki a saját igényeire szeretné szabni otthonát, addig a home stager egy jövőbeli elképzelt, széles célcsoportnak megfelelően valósítja meg az ingatlan berendezését, azaz
vevőközpontúan gondolkozik a tervezés során. A lakberendezésben a konkrét tulajdonos, konkrét igényeit elégítjük ki, az ő életritmusát, életstílusát, egyéni ízlését vesszük figyelembe. Éppen ezért a lakberendezést egyedi színhasználat, stílusvilág, egyedi formák jellemzik. A home staging ezzel szemben csak támpontot akar adni a fantáziának úgy, hogy abba minél több otthonkereső bele tudja magát képzelni, így fontos, hogy egy semleges, letisztult enteriőrt hozzunk létre. A lakberendezés nem költségközpontú, míg a home stagingnél az egyik elsődleges szempont a gazdaságossági és költségvetési megfontolás, illetve az időtényező. Mivel lakberendezés esetén nem eladási céllal készül az ingatlan, nincs jelentősége a megtérülésnek, a home stagingben ez prioritást élvez.

Nagyon sok mindenki szeret otthonának berendezésével elbíbelődni, azonban gyakran az önmegvalósítanak, ami nem jó. Ugyanis a szépség egy szubjektív dolog. Ami Neked tulajdonosként tetszik, az nem biztos, hogy az érdeklődők stílusát tükrözi. Ráadásul nagyon rosszul eshet Neked,
amikor a vevőjelölt nemtetszését fejezi ki a számodra csodálatos szín-, bútor- és dekorációválasztással kapcsolatosan. A home stagingben nem a saját ízlésünket juttatjuk érvényre, hanem gondos célközönség elemzéssel állítjuk össze az enteriőrt. Gyakori probléma, hogy a tulajdonos saját maga felkészíti szakértői tanácsok hiányában az ingatlant és a remélt eredmények elmaradnak. Azért, mert nem találja meg azokat a pontokat, hogy mi kell a vevőnek. A home stagerek ezt hosszú ideig tanulják, hiszen egy rendkívül komplex folyamatról van szó, amiben vannak pszichológiai, statisztikai, közgazdaságtani, lakberendezői, belsőépítészeti, értékesítési és marketing ismeretek is.

Az eladók első reakciója mindig a következő: „majd a vevő megcsinálja úgy, ahogy neki tetszik”. Ez egy nagyon rossz eladói hozzáállás. Amikor az autónkat el szeretnénk adni, valahogy természetesnek tűnik, hogy kiporszívózzuk, kitisztítjuk a kárpitot, lemossuk, a hibákat (pl. nem égő izzót kicseréljük) kijavítjuk. A legtöbb tulajdonosnak azonban ez az otthonánál nem jut eszébe. Pedig ez is ugyanolyan elv mentén működik. A hibákat ugyanis a vevő beárazza és alkudni fog. Nem csak azért kell kifestetnünk és kijavítanunk a hibákat, hogy megnyerjük a vevőt, hanem hogy kivédjük a támadási felületeket, azaz ne adjunk okot az alkura. A hibákat sokkal többre árazza be az érdeklődő, tehát többet veszítünk így, mintha megelőztük volna ingatlanunk leértékelést egy csodás felkészítéssel.
Tehát a home staging kevesebbe fog kerülni, mint az alku mértéke.

Emellett tudnod kell, hogy a vevő érzelmi alapon, nagyon rövid idő alatt és gyakran az első benyomás alapján dönt. Ha nem fogadja makulátlanul meggyőző összhatás az ingatlanban, nem fogja azt választani.

A különböző ingatlanpiaci statisztikákból évről évre kiderül, hogy a vevők, több mint 70%-a jó vagy nagyon jó állapotú ingatlant keres. A home staging segítségével ide fog eljutni a Te ingatlanod is és
sokkal több érdeklődőt fog vonzani, mert ki fog tűnni a piacról. A vevők nem macerát akarnak, hanem kényelmet és időt szeretnének maguknak. A felkészített ingatlannal ezt teremtjük meg neki, ezért sokkal szívesebben választja majd a Te ingatlanodat.

Eladóként pedig olyan ingatlant fogsz hirdetni, amire méltán lehetsz büszke, kihúzhatod magad, és magabiztosan fogod tudni képviselni a portékádat, illetve határozottabban fogsz az ártárgyalásban részt venni.

A home staging kétféle költségből tevődik össze.

1. A tanácsadás díja: Ezt az oldalamon a szolgáltatások menüpont alatt részletesen kifejtve megtalálod

2. Az ingatlanra fordított költségek: Ez több tényezőtől függ. Egyrészt az ingatlanod állapotától. Másrészt a piaci elemzés végeredményétől, ami megmutatja, hogy mit éri meg és hogyan rákölteni az ingatlanra, és ez mennyire térülhet meg az eladáskor. Harmadrészt pedig a Te
költségvetésedtől, idődtől, motivációdtól, azaz mennyit tudsz rászánni a home stagingre, mennyire sürgős számodra az eladás és hogy a cél a gyors eladás vagy a profitmaximalizálás.
Nézzük ezt meg táblázatban.

Természetesen megoldható ebben a formában is a felkészítés, azonban, ha nem szeretnél kényelmetlenséget, mindenképp javaslom a kiköltözést. Amikor felkészítjük az otthonodat rengeteg holmit össze kell pakolni. Csak a legszükségesebb tárgyak maradnak az ingatlanban. Minden mutatás alkalmával létre kell hoznod azt az állapotot, amit a fotón mutattunk az érdeklődőknek, ezért rugalmasnak kell lenned. Ez nyilvánvalóan áldozatokkal jár és kényelmetlenséget okoz. Persze erre is vannak praktikáim, hogy minél kevésbé legyen megerőltető.

Ez attól függ, hogy milyen feladatokat kell elvégezni. Ha csak egy kicsi hiányzik, néhány hét alatt megvagyunk, de egy komplett szerkezeti felújítás bizony több hónapos munka. Gyakori probléma, amikor az ügyfelek egyedül végzik el a teendőket, hogy a munkájuk és egyéb magánéleti elfoglaltságuk miatt nehézkesebben, lassabban megy a felkészítés, mintha rábízták volna az egész projektet egy home stagerre. Ilyenkor számolni kell azzal, hogy később fog realizálódni az eredményt, kiadásnál akár több havi bérleti díjtól esel el.

Mindenképp megtérül, akár milliókat is fialhat. Több ezer sikeres lakáseladás bizonyította már csak hazánkban, hogy a home staging működik. A költségközpontúságnak pont az a lényege, hogy csak olyan forintokat költünk el, ami biztosan meg fog térülni. Nincsenek felesleges kiadások.

A profi fotók teszik fel a koronát a munkára. Elenyésző költség a végén, de annál nagyobbat szól, hiszen az érdeklődők az interneten böngészve ezekkel találkoznak először. Ez lesz az első benyomás. A profi fotók tudják igazán megmutatni az ingatlan legelőnyösebb arcát. Egy professzionális szakember tudja csak igazán, hogyan kell megmutatni a tereket, hangulatokat, milyen fények szükségesek a fotókhoz.

100 emberből csupán 4 lát a térben. Ez statisztika. Az emberek még alaprajz és látványterv alapján sem tudják elképzelni, hogyan nézne ki az üres ingatlan bútorokkal. Nem látják, hogy elfér-e a hálószobában az ágy, hova teheti majd az étkezőasztalt, azt körbe tudják-e ülni. Ezt kell megmutatni nekik, mert így tud tájékozódni. A bútorok csak eszközök, melyek eladják az ingatlant.

Igen, de nem mindegy mekkora a befektetett pénz, idő, energia. A klasszikus home staging jó vagy nagyon jó állapotú ingatlanoknál alkalmazható igazán, ami viszonylag rövid idő alatt és kisebb ráfordítással megvalósítható. Ha rossz állapotú az ingatlan, ott már többet szükséges költeni és a klasszikus home stagingen túl fel is újítjuk az ingatlant, ez azonban már meg fogja haladni az ingatlan értékének 5%-át a költségek tekintetében. Ebben nagy potenciál lehet az értéknövekedést tekintve, de itt nagyobb ráfordítás szükséges mind pénzben, időben és energiában.

A tulajdonosok az ár meghatározása során gyakran olyan tényezőket kalkulálnak bele az árba, ami nem állja meg a helyét. Sokszor az motiválja őket, hogy mennyit szeretnének kapni az ingatlanért, hogy aztán továbbléphessenek az új céljaik felé a kapott összegből. Szintén nagy hiba, hogy beleszámítják az alku mértékét vagy az ingatlanközvetítőnek fizetendő díjat. Emellett az árazásban mindig megjelenik egy előszereteti érték, ami a szeretett otthonhoz való érzelmi kötődést jeleníti meg. 
A home stagingben nagyon fontos a piacelemzés, amely egy hosszú, több napos, többször ellenőrzött folyamat. Ezzel pontosan meg tudjuk határozni, hogy a piacon mennyit ér az adott ingatlan. Tudnod kell, hogy egy ingatlan eladhatóságát annak adottságai, állapota és az ára határozza meg. Hiába van egy tökéletes ingatlanod, ha nincs jól meghatározva az ára, nem fog elkelni.  

Alaposabban megismernél az elköteleződés előtt?

Kövess valamelyik -vagy mindegyik- social media felületen!

Kevesebb bosszúság, kevesebb stressz, több pénz, több szabadidő, hamarabb megszülető álmok! 

Kérd bátran az INGYENES online konzultációt, hogy megbeszélhessük, Neked miben segíthetek!

Iratkozz fel hírlevelemre!